Sorterat på relevans
Lektionen handlar om att lära sig programmera med verktyget Scratch.
Lektionen handlar om att repetera begrepp kring programmering.
Lektionen handlar om att skapa ett program för att rita en eller flera geometriska former.
Lektionen handlar om att simulera tärningskast och skapa en statistikapplikation genom att arbeta med modifiera algoritmer.
Lektioner med videoinstruktioner som gör det möjligt för eleverna att programmera och skapa ett enkelt spel i Scratch.
Passar undervisning i Matematik och Teknik.
Lektioner som låter eleverna repetera och använda begrepp och moment från matematiken i arbetet med att programmera ett spel i Scratch.
Passar undervisning i Matematik och Teknik.
Lektionen är en introduktion till att programmera med Scratch.
Lektionen handlar om att lära sig programmera loopar och använda ljudeffekter med verktyget Scratch.
Lektionen handlar om att använda och förstå koordinatsystem med Scratch.
Lektionen handlar om att lära sig göra variabler med programmeringsverktyget Scratch.
Lektionen handlar om att programmera Scratch och använda kloner.
Lektionen handlar om att programmera i Scratch och använda kloner.
Lektionen handlar om att lära sig använda meddelandefunktionen i Scratch.
Lektionen handlar om att lära sig göra villkor och ta bort buggar i programmeringsverktyget Scratch.
Lektionen handlar om att lära sig göra animationer och ändra utseende i Scratch.
Lektionen handlar om att programmera i Scratch med hjälp av koordinatsystem.
Lektionen handlar om att testa det spel som eleverna skapat i Scratch
Lektionen handlar om hur algoritmer kan användas för att skapa geometriska mönster.
Lektionen handlar om att använda Scratch för att öva på multiplikationstabellen.
Lektionen handlar om hur algoritmer kan användas för att skapa geometriska mönster.
Lektionen handlar om hur algoritmer kan användas för att skapa geometriska mönster.
Lektionen handlar om hur algoritmer kan användas för att skapa geometriska mönster.
Lektionen handlar om att använda programmeringskunskaper för att skapa ett enkelt multiplikationstest.
Lektionen handlar om att styra trafikljus i en korsning.
Lektionen handlar om att låta eleverna programmera algoritmer för att de ska lära sig styra tekniska system.
Lektionen handlar om att utveckla mattetest så det fungerar för alla multiplikationstabeller.
Lektionen handlar om att lära sig att styra tekniska system genom att skapa algoritmer.
Lektionen handlar om att göra ett mattetest som fungerar för alla multiplikationstabeller.
Lektionen handlar om att låta eleverna programmera algoritmer för att de ska lära sig styra tekniska system.
Lektionen handlar om felsökning i programmering.
Lektionen handlar om att göra en variabel i programmet för ett multiplikationstest.
I den här lektionsserien bygger eleverna ett enkelt multiplikationstest med hjälp av Scratch.
Passar undervisning i Matematik.
Lektioner där eleverna lär sig att bygga en elektrisk krets för att kunna skapa ett digitalt dörrlarm med hjälp av programmering i Scratch eller Java Script.
Passar undervisning i Teknik.
Skriv upp dig och få nyheter, tips om utbildningar, event och andra kostnadsfria satsningar vi gör för lärare. Fyll i vilken årskurs du helst vill få mer tips om.
Skriv upp dig och få nyheter, tips om utbildningar, event och andra kostnadsfria satsningar vi gör för lärare. Fyll i vilken årskurs du helst vill få mer tips om.