Algoritmer, geometri och mönster | 1 av 4
Lektionen handlar om hur algoritmer kan användas för att skapa geometriska mönster.
Skolämne
Här hittar du lektioner i ämnet matematik som kan utveckla dina elevers digitala kompetens och deras kunskaper i att använda programmering som verktyg.
Lektionen handlar om hur algoritmer kan användas för att skapa geometriska mönster.
SERIE: Geometriska uträkningar och mönster4
Lektionen handlar om att lära sig göra animationer och ändra utseende i Scratch.
SERIE: Scratch för nybörjare7
Lektionen handlar om hur algoritmer kan användas för att skapa geometriska mönster.
SERIE: Geometriska uträkningar och mönster4
Lektionen handlar om att repetera begrepp kring programmering.
SERIE: Scratch för nybörjare7
Lektionen handlar om att skapa ett program för att rita en eller flera geometriska former.
SERIE: Scratch6
Lektionen handlar om att öva på att hitta fel i programmering.
SERIE: Grunderna i programmering6
Lektionen handlar om att konstruera och beskriva stegvisa instruktioner.
SERIE: Grunderna i programmering6
Lektionen handlar om att göra en instruktion.
SERIE: Grunderna i programmering6
Lektionen handlar om att skriva instruktioner för programmering.
SERIE: Grunderna i programmering6
Lektionen är en introduktion till att förstå vad en dator är.
SERIE: Grunderna i programmering6
Lektionen handlar om grunderna i datalogiskt tänkande och introducerar begreppen algoritm och sekvens.
SERIE: Hur fungerar en robot3
Lektionen handlar om att använda och förstå koordinatsystem med Scratch.
SERIE: Fortsätt med Scratch6
Lektionen är en introduktion till att programmera med Scratch.
SERIE: Scratch för nybörjare7
Lektionen handlar om att använda programmeringskunskaper för att skapa ett enkelt multiplikationstest.
SERIE: Koda ett mattetest5
Lektionen använda Scratch för att öva på multiplikationstabellen.
SERIE: Koda ett mattetest5
Lektionen handlar om att göra en variabel i programmet för ett multiplikationstest.
SERIE: Koda ett mattetest5
Lektionen handlar om att utveckla mattetest så det fungerar för alla multiplikationstabeller.
SERIE: Koda ett mattetest5
Lektionen handlar om att göra ett mattetest som fungerar för alla multiplikationstabeller.
SERIE: Koda ett mattetest5
Lektionen handlar om att lära sig programmera loopar och använda ljudeffekter med verktyget Scratch.
SERIE: Scratch för nybörjare7
Lektionen handlar om att lära sig använda meddelandefunktionen i Scratch.
SERIE: Fortsätt med Scratch6
Lektionen handlar om att programmera i Scratch och använda kloner.
SERIE: Fortsätt med Scratch6
Lektionen handlar om att skapa och följa instruktioner.
SERIE: Lektioner till Nobeldagen5
I lektionen programmeras en algoritm för att styra processen i en reaktor i ett kärnkraftverk. Eleverna får skapa en praktisk applikation och lära sig att skapa och modifiera algoritmer.
SERIE: Scratch6
I lektionen programmeras en algoritm för att styra trafikljus i en korsning. Eleverna får skapa en praktisk applikation och lära sig att skapa och modifiera algoritmer.
SERIE: Scratch6
Lektionen handlar om hur algoritmer kan användas för att skapa geometriska mönster.
SERIE: Geometriska uträkningar och mönster4
Lektionen handlar om att programmerar Scratch och använda kloner.
SERIE: Fortsätt med Scratch6
Lektionen handlar om att lära sig programmera med verktyget Scratch.
SERIE: Scratch för nybörjare7